Чернігівська міська благодійна організація "Міська лікарняна каса"

Четверг, 21.09.2017, 15:24

Приветствую Вас Гость | RSS | Главная | Регистрация | Вход

Главная » 2017 » Март » 17 » БУДЕ ТАКА Ж, ЯК І НИНІ
04:55
БУДЕ ТАКА Ж, ЯК І НИНІ
Картинки по запросу gif медична реформа gifЧЕРГОВА МЕДИЧНА ЗРАДА: СЕРЕД СІМЕЙНИХ ЛІКАРІВ БУДЕ ТАКА Ж КОРУПЦІЯ, ЯК І НИНІ

Кабінет Міністрів України розглянув другий пакет нормативних актів, які стосуються охорони здоров’я, і запропонував законопроекти, що після ухвалення Верховною Радою дозволять активізувати й ефективно провести реформу галузі, а також зроблять процес змін у медичній сфері незворотним — таке повідомлення було оприлюднене 16 березня, але допоки особливо активне обговорення не почалося.

Чи не на часі? Невже українцям байдуже, як виконуватимуться вимоги розділу II Конституції України «Права, свободи та обов'язки людини і громадянина», які викладені в статті 49? А стаття ця говорить, що «кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності».

Ніби й непогано все, але наскільки виконуються конституційні вимоги, які стосуються медицини? Особливо непевним на сьогоднішній день здається твердження про безоплатну медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я. Із одного боку, всі розуміють скрутний стан галузі й держави загалом, але ж, із другого боку, Конституцію і її вимоги ніхто не скасовував. Що ж собі думає й що планує для українців Міністерство охорони здоров’я на чолі з Уляною Супрун?

Іще 20 січня з’явилося досить розлоге інтерв’ю з очільницею МОЗу, яка сказала, що, на її думку, «слова на підтримку реформ, боротьбу з корупцією — здебільшого просто риторика. А насправді вони в це не вірять. Коли реформи на папері, то це цікаво і викликає підтримку суспільства. Усі хочуть мати популярність, усі насправді розуміють, що зміни потрібні. Але коли справа переходить у дію, коли ми починаємо все втілювати в життя, то багато хто бачить, що ситуація, коли з пацієнтів беруться кошти за лікування, за ліки (вартість яких пацієнти сплачують двічі — з податків та в аптеці при лікарні), стає неможливою… Коли гроші підуть за пацієнтом, тобто він обере лікаря, а держава сплатить за кожну послугу лікарю чи закладу певну суму, стане неможливо брати від пацієнтів скільки заманеться». А 17 березня «Українська правда» оприлюднила інформацію про головний законопроект реформи галузі — «Закон про державні фінансові гарантії щодо надання медичних послуг та лікарських засобів», яку надав заступник Міністра охорони здоров'я України Павло Ковтонюк.

Українська громада має знати, за словами заступника Міністра, що конкретні медичні заклади одержуватимуть «конкретні гроші за конкретні медичні послуги, надані конкретній людині через систему національного солідарного страхування». Усе конкретне, тобто чітко окреслене й добре помітне. Але як воно буде насправді, адже керувати галуззю будуть теж не менш конкретні люди із своїми конкретними поглядами й не менш конкретними переконаннями. Назагал невисока професійна підготовка багатьох лікарів і високий рівень корупції в медицині цілком можуть звести нанівець усі найкращі програми й навіть проігнорувати найправильніші закони, якщо їх таки ухвалить наша Верховна Рада, від якої можна чекати чого завгодно.

Українцям обіцяють Державний гарантований пакет медичних послуг і лікарських засобів, який буде щорічно оновлюватися й щоразу матиме чітко визначений перелік послуг і ліків, що повністю або частково покриваються з коштів платників податків. Також є намір персоналізувати всі виплати для лікарень, цебто лікарні одержуватимуть гроші тільки після виконаної роботи. Невже й справді лише після закінчення лікування? Але на які кошти це лікування буде проводитися? Гроші ж треба не потім, а до того — діагностика, ліки, робота медичного персоналу всіх рівнів… Якось поки що все представлено не дуже певно й не дуже впевнено. Та й діагностика буває досить дороговартісною. Чи все обмежиться вимірюванням артеріального тиску?

Окрім іншого, міністерство має намір перейти на міжнародні медичні протоколи лікування й діагностики. Звісно, такі наміри можна тільки вітати. Але чи достатньо готові лікарі втілювати це рішення? І чи буде можливість таке зробити? Не треба забувати, що всі пропозиції ґрунтуються на досвіді медичних систем США і країн Євросоюзу, і авоматично перенести їх в українські реалії навряд чи вийде. А ось скільки знадобиться для адаптації, не знає ніхто.

Цікаве нововведення, яке має з’явитися в медицині і яке, скоріше за все, запровадять одним із перших, — вимога відвідати сімейного лікаря перед візитом до будь-якого вузького фахівця. А немає направлення, то й безкоштовного візиту не буде. Не хочеш ходити до дільничного (сімейного) лікаря, то плати (щоправда, ціни поки не оприлюднили). Зважаючи на те, що навіть у столиці на столах лікарів у державних і муніципальних медичних закладах комп’ютер поки зустрічається не так уже й часто, тобто електронна черга поки під великим питанням, неважко уявити, що відвідини поліклініки чи амбулаторії цілком можуть перетворитися на очікування в довжелезній черзі, навіть якщо потрібен тільки «квиток» до іншого спеціаліста. Не слід забувати, що графіки прийому пацієнтів у різних лікарів можуть не співпадати, тому необхідне побачення з великою часткою ймовірності відкладеться на день, а то й на більше. Із усіма наслідками, які неважко уявити кожній людині, яка ходить на роботу. То чи немає небезпеки, що люди почнуть уникати лікування, перетворюючи хвороби на хронічні, принаймні допоки система не налагодиться? Але на це можуть знадобитимся роки… То, кажете, скільки мільйонів нас уже залишилося? І чи не готується часом нова шпарина для корупції?

Звісно, дуже важливо, що законопроект передбачає окремі пільги для учасників АТО: «ветерани та бійці АТО будуть додатково застраховані на 100% від будь-яких співоплат на лікування бойових поранень та каліцтв...». А ті, хто отримав на війні статус інвалідності, матимуть пожиттєве право одержувати стовідсоткове відшкодування на будь-яке лікування. Усе так, і слава Богу, що така пропозиція висунута. Але як же лікуватися людям із важкими генетичними спадковими хворобами чи з вродженими вадами розвитку, такими як ДЦП? А сліпі, а люди з аутоімунними захворюваннями, а ті, хто одержав важкі травми (чи на виробництві, чи поза ним)? Навряд чи медичне обслуговування таких хворих буде входити в пакет безкоштовних медичних послуг, гарантованих державою. Заступник Міністра поки нічого не сказав…

Та вже відомо, що запропонований урядовий законопроект «Про державні фінансові гарантії щодо надання медичних послуг та лікарських засобів» має бути обговорений на найближчому засіданні Національної Ради Реформ і представлений суспільству на прес-конференції, яка має відбутися цього тижня.

І нібито все в цьому законопроекті добре або щонайменше прийнятно, але ж куди подіти Конституцію України з її статтею 49, тією самою, де сказано, що «у державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно»?

Наталія Коваль (Глоба)  http://zrada.today/node/2295
Просмотров: 73 | Добавил: Serg | Рейтинг: 0.0/0

Меню сайта

Поиск

Вход на сайт

Календарь

«  Март 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архив записей

Статистика

Яндекс.Метрика
Онлайн всего: 2
Гостей: 1
Пользователей: 1
Serg